STARR 1.1

STARR Nieuw product

Situatie

Wat speelde er?

Tijdens dit thema moesten we een nieuw product/dienst produceren. Ik zat in een groepje met Arzu, Lotte, Noah en Meike. Wij hebben gekozen voor een dienst i.p.v. een product. Onze idee voor de dienst was een eigen ansichtkaartje maken met je eigen foto. Dit deden we op de locatie van superdisco. De kaartjes kosten 1,50 per stuk. We hadden dit idee gekozen omdat we het een leuk idee vonden en vooral omdat het die periode kerst was en je de ansichtkaartjes kon geven aan iemand.

Dit thema was ik de voorzitter en kreeg ik het werkproces 1.1 representeert het bedrijf.

 Taak

Wat waren mijn taken?

Mijn taak in dit werkproces was om te beginnen met een promotieplan. Dit plan is erg belangrijk in dit werkproces. Uit het promotieplan haal je je informatie, staan al je ideeën op papier en hoef je het alleen nog uit te voeren. Een soort Plan Van Aanpak alleen dan alleen voor de promotie. In het promotieplan leg je dan ook alles uitgebreid uit en moet je ervoor zorgen dat het ook voor al je teamgenoten duidelijk is. Dit wilde ik zo goed mogelijk uitvoeren, zodat alles duidelijk was. In je promotieplan zette je ook al de berichten die je op socialmedia ging posten. Hierdoor hoefde je alleen nog maar te kopiëren en te plakken en kon je je richten op belangrijkere dingen. Onze dienst wilde wij dan zo ook goed mogelijk neerzetten. Hiervoor moet je dan ook de beste platformen erbij halen om de beste mensen te trekken.

Ook zijn er posters en flyers gemaakt die we hebben opgehangen in de hallen en liften. En flyers die je kunt uitdelen.

Ook heb ik het huisstijl handboek gemaakt. Doormiddel van een handboek kunne je makkelijk terugvinden hoe je de documenten moet indelen. In het handboek kan je de kleuren, lettertypes en lettergroottes zien, die we gebruiken voor onze documenten. En zo hebben we ons bedrijf gerepresenteerd.

 Actie

Wat heb ik concrete gezegd of gedaan?

De actie was om de dienst zo goed mogelijk neer te zetten. Dit heb ik dan ook zo goed mogelijk gedaan. Door alles zo goed mogelijk in het promotieplan te zetten. Doordat alles duidelijk in het promotieplan stond, scheelde dit ons geen extra tijd en konden wij ons erg op andere dingen richten.

Ik heb de posters opgehangen zodat we mensen naar onze dienst konden trekken. Dat is goed gelukt. Ook hebben we nog meer posters en flyers uitgeprint.

Ik heb goed verteld hoe en wat we moesten handelen en iedereen reageerde daar normaal op. Iedereen had altijd de vrijheid om hun mening te geven en op de manier kwamen we er altijd wel uit.

 Resultaat

Wat gebeurde er daarna?
het resultaat is niet als wat ik hoopte dat het zou worden. Ik had gehoopt dat alles goed en soepel zou verlopen, maar dat was dus niet zo. Het ging allemaal wel een beetje moeizaam. Uiteindelijk hebben we er toch nog wat van gemaakt op het laatste moment.

Onze communicatie was soms wel goed en soms weer niet. We appte elkaar wel altijd maar er werd niet altijd meteen gereageerd op elkaar, dus dat was wel jammer. Ik denk ook dat het resultaat daardoor kwam. En ook gewoon omdat we te laks waren over hoe we het zouden doen.

Reflectie

Hoe is het in zijn geheel verlopen?
Ik vond persoonlijk dat ik tijdens dit proces goed werk heb verricht. Ik heb ervoor gezorgd dat we genoeg informatie hadden voor de promotie en de huisstijl. Ik vind dat iedereen wel z’n best heeft gedaan op z’n eigen manier alleen jammer genoeg niet hard genoeg.

Als ik iets anders zou doen zou ik alles anders doen. Ik zou beter plannen en organiseren en n iet te laks nadenken over alles.

BEWIJZEN :

promotieplan

huisstijl handboek

Leave a comment