STARR 1.3

SITUATIE

Met mijn team hebben wij de opdracht aangenomen om een magazine te maken. Een magazine dat gaat over Hotspots van Rotterdam.

Ik deed dit samen met:

  • Bilal lamhadri – M2C
  • Loquatia Davelaar – M2C
  • Dani van Driel – M2D
  • Malaika Butt – M2D

We moesten ieder tien artikels en twee reclames maken voor onze magazine, maar eerst moet je je opdrachtgever ervan overtuigen dat het een leuk idee is. Dit doe je met behulp van een pitch. Ook moeten we ervoor zorgen dat iedereen ons magazine gaat lezen, dus moeten dit goed promoten.
Dit project moest ik overtuigen.

TAAK

Ten eerste moet ik de consumenten overtuigen van ons magazine. Ten tweede heb ik een pitch gehouden met Loquatia om de opdrachtgever te overtuigen. Hier heb ik voorbereidingen voor gedaan. Ook heb ik veel promotie gedaan, via mediakanalen om zo de consumenten te bereiken bijv. met de website.

ACTIE

Als actie heb ik met Loquatia tijden de pitch de tutor ervan weten te overtuigen van ons idee, met behulp van het moodboard dat ik had gemaakt.

Ook heb ik de mensen ervan overtuigd dat ze het magazine moeten lezen. Dit heb ik gedaan doormiddel van onze website, hier heb ik post op geplaats over ons magazine om de mensen nieuwsgierig te maken zodat ze het willen lezen.
Mijn voorbereiding (moodboard) voor de pitch is toegevoegd als bewijs.

REFLECTIE

Ik was tevreden met het resultaat van de pitch en de website post. Ik heb het gevoel dat het overtuigen goed ging en ook daadwerkelijk gelukt is. Ik had mijn pitch misschien toch iets beter kunnen formuleren, meer op het detail ingaan.

Omdat ik het toch best moeilijk en spannend vond, ging dat iets minder. Ook had ik het beter moeten formulieren voor mijn bewijzen.

Voor het website voorstel die ik heb gemaakt heb ik ook een goede feedback gekregen van mijn team. Iedereen was tevreden.

RESULTAAT

Ik ben tevreden met het resultaat. Volgende keer zou ik toch alles meer in detail uitwerken en van tevoren vaker doornemen en oefenen.

Niemand uit ons team wou echt de pitch doen. Daardoor heb ik me opgeofferd samen met Loquatia. In ruil daarvoor zou iedereen zijn steentje bijdragen en een beetje wat vertellen, maar dit is niet echt gebeurd.

Ik heb geleerd dat niet alles makkelijk in 1 keer gaat, dat je soms dingen moet aanpassen om iets goeds te krijgen.

BEWIJZEN

MOODBOARD1

Screen Shot 2019-07-02 at 12.11.10.png

 

 

 

 

 

 

Screen Shot 2019-07-02 at 12.15.45.png

Leave a comment